Stop eindejaarsstress ( 6 inspirerende tips om direct toe te passen )

 In Nieuws

De natuur trekt zich terug, bladeren vallen en de volle bloei is ten einde. Een periode waarin de natuur zich voorbereidt op de verstilling van de winter. Bereid jij je voor op de verstilling van de winter? Of heb je juist het gevoel dat je achter jezelf aanholt, dat de dag te kort is voor jouw to-do list? Dat je uit balans raakt, te veel prikkels krijgt en het niet rond kan krijgen? Heb je het gevoel dat je lichaam je niet bij kan houden. Dat je meer slaap en rust nodig hebt en dat je lichaam liever een tandje lager wil. Heb jij ook meer tijd nodig om wakker te worden? En word je pas later op de dag echt productief? Moet er zoveel tegelijk en verlies je het overzicht? Met jouw to-do list ga je dus eigenlijk tegen je natuur in. Hoe stop je deze eindejaarsstress?

Daarom voor jou 6 inspirerende tips om de eindejaarsstress te stoppen! Om tot jezelf te komen, zodat je vanuit rust weer verder kunt in deze hectische tijd vol prikkels en verleiding.

Versnellen door stilstaan

Voel je dat je agenda vol zit en dat je tijd tekort komt? Dan kan het zoveel voor je doen als je jezelf juist dan gewoon even rust geeft. Geef jezelf een dag vrij en ga de natuur in om rust te vinden en besef dat als je jezelf tijd geeft om niets te hoeven, dat je eerder tot je doelen komt dan wanneer je maar doorgaat. Door los te laten word je creatiever en ontvang je nieuwe inzichten.

Gezonde voeding

Ga terug naar de basis van je leven: gezonde voeding. Neem de tijd om je maaltijden met aandacht voor te bereiden. Besteed een dag waarbij je kritisch kijkt hoe jij eet. Besteed je genoeg aandacht aan wat je gaat eten als je boodschappen doet en wat doe je allemaal in je winkelwagen? Neem je voldoende pauze waarbij je goed kauwt op je voeding zodat het optimaal verteerd kan worden? Kijk naar jezelf en durf hierin te veranderen, want aandacht voor jezelf betekent dat je ook aandacht geeft aan voeding die je lichaam nodig heeft. Eten zoals je wilt eten, bijvoorbeeld zonder suiker en E-nummers, geeft voldoening over jezelf. En niet het gevoel dat je faalt, als je jezelf te buiten gaat aan ongezond eten. Wil je inspiratie voor gezonde voeding? Kijk dan op mijn site : www.persoonlijke-voeding.nl

Tijd voor jezelf

Kijk eens kritisch naar je agenda en schrap de afspraken die jou een druk gevoel geven. Creëer zo meer ruimte voor de afspraken die je energie en een goed gevoel geven. Zo heb je meer tijd voor jezelf.

Plezier in je werk

Hoe fijn is het om een moment van rust te vinden en van een afstandje naar jezelf te kijken. Weer te ontdekken wat belangrijk voor je is, en waarom. En hoe lekker is het als je inzicht ontwikkelt in hoe je je energie besteed, waaraan en waarom.

Hoe heerlijk is het om te (her)ontdekken wat jou energie geeft, wat echt belangrijk voor je is. Hoe je dit weer terug kunt brengen in je leven en je werk. Zien waar mogelijk voor jou energie weglekt, waar je moe of zelfs uitgeput van raakt. Hoe je energielekken kunt dichten. De betekenis kennen van balans, voor jou. Hoe jij een stap naar je zelf toe kunt zetten? Het geeft stress als je weg bent van wat jij echt belangrijk vindt. Gun jezelf daarom echte aandacht voor jezelf door stil te staan bij wie je bent en wat je wilt in je leven.

Voel je jezelf gelukkig in je werk? Komt je talent goed uit in dit werk? Of wil je weer aan het werk gaan? Als je voelt dat je niet gelukkig bent in het nu of als je talent niet tot zijn recht komt, dan is het tijd om dat te onderkennen en verandering aan te brengen. Sta daar even bij stil in deze tijd van het jaar. Ook al weet je misschien niet gelijk wat je anders kunt of wilt doen. Het gevoel voor jezelf erkennen dat het anders moet, geeft jou al rust en vrijheid.

Tips om dichter bij jezelf te komen, oefeningen om zelf uit te werken en inspiratie om te leven vanuit je hart in je werk en je leven vind je op de website van Anke Meerding:  5 inspirerende manieren om vanuit je hart te werken

Slimme onderbewuste

Als je stil staat, geef je ruimte aan je gevoel. Je slimme onbewuste geeft direct aan hoe je je voelt. Als je het weg drukt, vraagt het onbewust energie en aandacht. Door er bewust aandacht aan te geven, kun je er naar luisteren en er wat mee doen.

Rust is een must

Ben je te druk in je hoofd? Kun je ‘s avonds niet in slaap komen? Word je ‘s ochtends heel langzaam wakker? Dan is het goed om aandacht aan je lichaam te besteden. Door rust te nemen en een moment van ontspanning voor jezelf in te plannen. Zet je telefoon uit, trek een zachte badjas aan en neem een warm voetenbad. De warmte zorgt dat de stress oplost en geeft een ontspannen gevoel.

Aromatherapie maakt gebruik van plantaardige essentiële oliën om zowel fysieke als emotionele behoeften te behandelen. Veel mensen denken dat het uitsluitend om de geur gaat, maar aromatherapie gaat veel verder heeft ook effect op het lichaam. Door inademing gaat de geur van de essentiële oliën naar de longen en kunnen daar antibacterieel werk verrichten. De geur gaat direct door naar de hersenen en daar roept het herinneringen op. Essentiële oliën worden via de haarfollikels en je huid opgenomen in de bloedcirculatie.

Word ’s ochtend sneller wakker met een aromatische doucheolie die verkwikkend werkt en ga ’s avonds meer ontspannen en dieper slapen met een rustgevende badolie die je slaperig maakt.

Gebruik daarbij geen agressieve producten die je lichaam schade aandoen. Maar producten die gebaseerd zijn op natuurlijke grondstoffen die je lichaam helen, hydrateren en voeden . Je vindt mooie producten en inspiratie om goed voor je lichaam te zorgen met natuurlijke en biologische verzorging op de website van Maureen van Aken, online specialist in pure producten die staan voor kwaliteit, duurzaamheid en luxe: www.purebeautyboutique.nl.

Zo zorgen voor jezelf, geeft dat je in de kleine dingen van het leven weer grip krijgt op de tijd en jezelf.

Recent Posts

Laat uw reactie achter

Contact

Stuur ons een email en we nemen zsm contact met u op.

0

Vul je zoekopdracht in.